Gemasseerde rijmpjes

.
Al de schoon koersen
die hij won

zat het in de genen
of de bidon?

...

Meestal ben ik kopgroep
en peloton

ik waaier wat
in de zon

...

De mooiste tranen
aan de meet

ze werden gehuild
door de Kneet

...

De sprinter telt
tot tien

wie niet weg is
is gezien

...

In de maand juli
fiets ik virtueel

meer in het rood
dan in het geel

...

Niets is zo pijnlijk
voor mijn ziel

als een stadsfietser
aan mijn wiel

...

Idolen worden betrapt
reputaties gaan naar de maan

maar mijn liefde voor de koers
blijft altijd bestaan

...


Alle sprinters zijn mij lief,
ik hou van hun kracht, hun
snelheid en hun lef

maar het mooist vind ik
de branie & de tranen
van the Cav

...

Als Belg in Holland
moet ik kiezen tus-
sen de twee:

luister ik naar ge-
leuter of zap ik
naar José?

--------


'Al de schoon koersen..', 'De sprinter telt...'
'Niets is zo pijnlijk...' , 'In de maand juli...'
werden ter illustratie van de woorden
bidon, sprinter, virtueel en stadfiets
opgenomen in



'De mooiste tranen...' werd opgenomen in




Een aantal rijmpjes verschenen op de gastenpagina van




















Twee rijmpjes werden opgenomen in