Alleen maar fiets

Mijn dierbare echtgenote is op zusjesweekend. Eén van haar zes zussen woont sinds kort in Gulpen, in een appartement met uitzicht op de Gulperberg. Haar levensgezel, een fervent fietser, houdt wel van het uitzicht maar niet van de berg. Zijn longen willen liever vlakke wegen. Straks ga ik voor het eerst met hem fietsen. Richting Maasland en Kempen. Met de 100 km Mergelland van gisteren nog in mijn benen, hoop ik dat ik Wiel kan volgen.
Een merkwaardig weekend is het is. Zoon Joost vertrekt vandaag naar Bourg d'Oisans, waar Alpe d’Huzes op hem wacht. Gisteren vond ik Tot het bestaat van Paul Rigolle in de bus, een serene bundel met een heel mooie cyclus wielergedichten. En ik ben bezig met Ventoux van Bert Wagendorp, een grappige en ontroerende roman, die eigenlijk in één adem uitgelezen wil worden.
Zoals je vroeger een zondag had met vroegmis, hoogmis, processie en vespers, zo is dit een weekend met alleen maar fiets.

PS: Wel degelijk blij dat ik Wiel kon volgen!