Euforisch

Gisteren een rondje van 72 km (met negen hellingen) in het Mergelland gefietst. Er waren nog 12.000 fietsers onderweg. Bezig met hun toerversie van de Gold Race. In de buurt van Hulsberg was het even schrikken: een deelnemer lag in stabiele zijligging onder een reddingsdeken langs de weg, er werd hulp verleend door ambulancepersoneel. Hopelijk heeft de man even veel geluk als ik. Op de langere stukken in open veld werd ik geregeld uit de wind gehouden door groepjes. Tot mijn verbazing peddelde ik op meerdere hellingen menig wielertoerist voorbij. Het werd een heerlijke tocht. Voor het eerst hoefde ik ook geen schrik te hebben dat er ‘helm op!’ naar mij geroepen werd.
Toen ik de oorspronkelijke tekst van dit stukje aan mijn eega liet lezen, zei ze (geheel terecht): ‘Volgens mij ben je weer een beetje (te) euforisch vandaag.’ Euforie is bij en na een letsel in je rechter hersenhelft een gelukzalig gevaar.