Brochures

Kerstmis nadert. Traditiegetrouw vallen de nieuwe brochures over fietsreizen in de bus. Prachtig zijn ze. Ze staan vol wervende teksten van de aanbieders en hun ingehuurde beroemdheden. Ze worden gelardeerd met mooie foto’s van alleen maar blije mensen op schitterende, zonovergoten plekjes langs het water of in de bergen. Ze bezorgen mij de zoetste dromen. Wat wordt het volgend jaar? Welke tochten kan ik überhaupt aan over een maand of zes, zeven? Gaan we naar de Bohemen, Suffolk & Norfolk, Andalousië of peddel ik met mijn teerbeminde langs de Rhône naar de Middellandse Zee? Vanmorgen liet Fitál me weten waar ze me overal naartoe wil brengen. Bladerend in haar brochure kwam ik op pagina 72 op het Griekse eiland Kefalonia. En wie fietst daar langs de baai van Argostoli aan het wiel van Guido, de organisator van Hellenic Cycling? Mijn vrouw Paula, mijn dierbare echtgenote! We zijn nooit met Fitál op reis geweest en die foto heb ik zelf gemaakt! Hoe komt die in deze brochure terecht? Van mijn weblog geplukt? Doet Guido tegenwoordig zaken met Fitál? Het maakt niet uit, als Paula dadelijk thuis komt van haar werk, leid ik haar meteen naar pagina 72. Ik ben benieuwd hoe ze reageert!