Halverwege Marathon en Athene

Halverwege Marathon en Athene
Maart 2012
Calbona Uitgeverij, Rotterdam
32 pagina's
Achterkant
ISBN: 978-94-91254-39-0



Schiermonnikoog

Twintig minuten rennen
door de kwelder, langs
de zee,

duizend keer liever
zit ik op mijn fiets

zeker nu de veroorzaker
van mijn ellende
al twee dagen

voor het zwembad
kiest


Park

Met J en G rennend
door een park vol
dealers-ellende
en junkie-verdriet,

hoe behoed ik hen,
welke kiemen
voor welke
trauma’s

heb ik zonder
het te weten
al gelegd?


De 9e Haarderloop

Wie z’n naam graag
door de luidsprekers
hoort schallen

moet bij iedere door-
komst aan de finish

of bij de allereersten
of bij de allerlaatsten
rennen,

hoe meer je achterop
raakt hoe groter
het applaus


Zou ik gaan

Zou ik gaan, zou ik niet
gaan, hebben mijn enkels
rust nodig of beweging,

zou ik gaan, zou ik niet
gaan, komt er regen
blijft het droog,

zou ik gaan, zou ik niet
gaan, waarom vind ik
geen smoes die ik
zelf geloof?


De 46e Enci-cross

Plakboek en prijzenkast
kunnen weer aangevuld,

sinds hij zo nu en dan
op een podium belandt

hoor ik de jongste
nog zelden bij
voorbaat zeggen

dat hij dit of dat
niet kan


Voor later

Voor later, als ze nog ‘ns
willen lezen hoe het was,

als ze op zoek zijn naar
de stukjes van de puzzel
van hun eigen leven,

voor later, als het falen
met verhalen mag
verzacht